• logo
  • osnovna stranica
  • District Court in Istočno Sarajevo

    Go to main content
    BosanskiHrvatskiSrpskiСрпскиEnglish

    OBJAVLJENA PRESUDA

    07.11.2025.

    OBJAVLJENA PRESUDA

     

    Okružni sud u Istočnom Sarajevu je dana 06.11.2025. godine, donio i javno objavio presudu kojom se K.M. oglašava krivim da je dana 15.05.2022. godine oko 05,35 časova, u mjestu Sjetlina na području opštine Pale, na magistralnom putu M2-508, postupajući protivno članu 43. stav 1. Zakona o osnovama bezbjednosti saobraćaja na putevima u Bosni i Hercegovini (u daljem tekstu: ZOOBS BiH), u stanju uračunljivosti prouzrokovao saobraćajnu nezgodu tako što je upravljao putničkim motornim vozilom marke „VW Golf19E“, u kojem su se nalazili na mjestu suvozača B.L., a na zadnjem sjedištu T.S., i to iz pravca Pala u smjeru Podgraba, vozeći brzinom od 107 km/h koja nije bila prilagođena osobinama i stanju puta i drugim saobraćajnim uslovima u toku jutra kada je kolovoz suv, tako da vozilo može zaustaviti pred svakom preprekom koju pod navedenim uslovima može da predvidi, a prilagođena brzina je svaka brzina do 93 km/h, iako je bio svjestan da uslijed takve vožnje može ugroziti javni saobraćaj i dovesti u opasnost život ljudi, ali je olako držao da do takve teže posljedice neće doći, uslijed čega je nakon ulaska u desnu krivinu pri takvoj brzini došlo do zanošenja vozila kojim je upravljao, odnosno gubitka kontrole nad upravljačem vozila, te prelaska u lijevu saobraćajnu traku koja je namijenjena za kretanje vozila iz suprotnog smjera, te je potom lijevim bokom vozila kojim je upravljao udario u prednji dio putničkog motornog vozila marke „Ford Fiesta JD3“, koje se kretalo suprotnom trakom, a kojim je upravljalo lice K.D., te je uslijed sudara došlo do razdvajanja vozila, pa se tako vozilo Ford unazad pomaknulo prema Podgrabu za oko 4,4 m i zaustavilo se u sebi desnoj saobraćajnoj traci u poprečnoj poziciji u odnosu na tu traku, dok se vozilo Golf zaustavilo 14 m od mjesta kontakta dijelom na sebi desnoj saobraćajnoj traci i dijelom na bankini u poprečnoj poziciji u odnosu na pravac prostiranja puta, uslijed čega je putnik u vozilu Golf T.S. zadobio teške tjelesne povrede sa smrtnim ishodom u vidu oguljotine čela, spoljašnjih uglova očiju lijeve strane lica i lijeve strane vrata, rasjekotine lijeve strane lica i vrata, krvne podlive lijevog ramena i lijevog lakta, oguljotine slabinskog dijela, krvne podlive lijeve natkoljenice, oguljotine desne natkoljenice, razderno nagnječene rane lijeve potkoljenice, prelom lijeve butne kosti i lijeve potkoljenice, krvni podliv lijevog slepoočnog mišića, krvarenje produženu moždinu, tkivo srednjeg mozga, meke moždanice, moždane komore, grudne duplje, meka tkiva sredogruđa, prisustvo krvi u grlu, dušniku i dušnicama, stres krvarenja u želudcu i razdor aorte, a L.B., suvozač iz istog vozila zadobio povrede u vidu traumatske povrede unutar glave desno, nagnječinu mozga, površne traumatske povrede grudnog koša i nagnječinu trbušnog zida koje predstavljaju lake tjelesne povrede, te vozač putničkog motornog vozila Ford Fiesta K.D. je zadobila povrede u vidu otvorenog preloma čašice desnog koljena i prelom čašice lijevog koljena.

     

    Dakle, kao učesnik u saobraćaju na putevima, nije se pridržavao saobraćajnih propisa iako je bio svjestan da na taj način može ugroziti javni saobraćaj i dovesti u opasnost život ljudi, ali je olako držao da do toga neće doći, pa je uslijed toga nastupila smrt jednog lica, čime je počinio krivično djelo Ugrožavanje javnog saobraćaja iz člana 402. stav 5. u vezi sa stavom 1. i 3. KZ RS.

    Zbog čega ga sud na osnovu člana 402. stav 5. u vezi sa 1. i 3., te člana 42. stav 2., 43., 44. stav 1. i 4., 46. i 52. Krivičnog zakonika Republike Srpske, osuđuje na:

    -kaznu zatvora u trajanju od 4 godine,

    te na osnovu člana 42. stav 4., 44. stav 3. i 51. stav 2. i 6. u vezi sa članom 402. stav 5. u vezi sa stavom 1. i 3. optuženom se kao sporedna kazna izriče:

    -kazna oduzimanje vozačke dozvole u trajanju od 2 godine, računajući od dana pravosnažnosti odluke.

    S tim da vrijeme provedeno u zatvoru ne uračunava se u vrijeme trajanja ove kazne, a ako osuđeni bude upravljao motornim vozilom u periodu dok zabrana traje, sud će ovu kaznu zamijeniti kaznom zatvora, tako što će za svakih šest mjeseci zabrane upravljanja motornim vozilom odrediti jedan mjesec kazne zatvora, a za vrijeme trajanja kazne zabrane upravljanja motornim vozilom od osuđenog će se oduzeti vozačka dozvola za vozila „B“ kategorije.

     

    Na osnovu člana 96. i 99. stav 1. ZKP RS optuženi se obavezuje da nadoknadi troškove krivičnog postupka u ukupnom iznosu od 4.596,71 KM, sve u roku od 30 dana od dana pravosnažnosti presude, pod prijetnjom prinudnog izvršenja.

     

    Protiv ove presude dozvoljena je žalba Vrhovnom sudu Republike Srpske u roku od 15 dana od dana prijema pismenog otpravka presude.

     

     

     

     

     

     

    You are reading an article on:
    9 VIEWS
    Copied
    Back to top

    OBJAVLJENA PRESUDA

    07.11.2025.

    OBJAVLJENA PRESUDA

     

    Okružni sud u Istočnom Sarajevu je dana 06.11.2025. godine, donio i javno objavio presudu kojom se K.M. oglašava krivim da je dana 15.05.2022. godine oko 05,35 časova, u mjestu Sjetlina na području opštine Pale, na magistralnom putu M2-508, postupajući protivno članu 43. stav 1. Zakona o osnovama bezbjednosti saobraćaja na putevima u Bosni i Hercegovini (u daljem tekstu: ZOOBS BiH), u stanju uračunljivosti prouzrokovao saobraćajnu nezgodu tako što je upravljao putničkim motornim vozilom marke „VW Golf19E“, u kojem su se nalazili na mjestu suvozača B.L., a na zadnjem sjedištu T.S., i to iz pravca Pala u smjeru Podgraba, vozeći brzinom od 107 km/h koja nije bila prilagođena osobinama i stanju puta i drugim saobraćajnim uslovima u toku jutra kada je kolovoz suv, tako da vozilo može zaustaviti pred svakom preprekom koju pod navedenim uslovima može da predvidi, a prilagođena brzina je svaka brzina do 93 km/h, iako je bio svjestan da uslijed takve vožnje može ugroziti javni saobraćaj i dovesti u opasnost život ljudi, ali je olako držao da do takve teže posljedice neće doći, uslijed čega je nakon ulaska u desnu krivinu pri takvoj brzini došlo do zanošenja vozila kojim je upravljao, odnosno gubitka kontrole nad upravljačem vozila, te prelaska u lijevu saobraćajnu traku koja je namijenjena za kretanje vozila iz suprotnog smjera, te je potom lijevim bokom vozila kojim je upravljao udario u prednji dio putničkog motornog vozila marke „Ford Fiesta JD3“, koje se kretalo suprotnom trakom, a kojim je upravljalo lice K.D., te je uslijed sudara došlo do razdvajanja vozila, pa se tako vozilo Ford unazad pomaknulo prema Podgrabu za oko 4,4 m i zaustavilo se u sebi desnoj saobraćajnoj traci u poprečnoj poziciji u odnosu na tu traku, dok se vozilo Golf zaustavilo 14 m od mjesta kontakta dijelom na sebi desnoj saobraćajnoj traci i dijelom na bankini u poprečnoj poziciji u odnosu na pravac prostiranja puta, uslijed čega je putnik u vozilu Golf T.S. zadobio teške tjelesne povrede sa smrtnim ishodom u vidu oguljotine čela, spoljašnjih uglova očiju lijeve strane lica i lijeve strane vrata, rasjekotine lijeve strane lica i vrata, krvne podlive lijevog ramena i lijevog lakta, oguljotine slabinskog dijela, krvne podlive lijeve natkoljenice, oguljotine desne natkoljenice, razderno nagnječene rane lijeve potkoljenice, prelom lijeve butne kosti i lijeve potkoljenice, krvni podliv lijevog slepoočnog mišića, krvarenje produženu moždinu, tkivo srednjeg mozga, meke moždanice, moždane komore, grudne duplje, meka tkiva sredogruđa, prisustvo krvi u grlu, dušniku i dušnicama, stres krvarenja u želudcu i razdor aorte, a L.B., suvozač iz istog vozila zadobio povrede u vidu traumatske povrede unutar glave desno, nagnječinu mozga, površne traumatske povrede grudnog koša i nagnječinu trbušnog zida koje predstavljaju lake tjelesne povrede, te vozač putničkog motornog vozila Ford Fiesta K.D. je zadobila povrede u vidu otvorenog preloma čašice desnog koljena i prelom čašice lijevog koljena.

     

    Dakle, kao učesnik u saobraćaju na putevima, nije se pridržavao saobraćajnih propisa iako je bio svjestan da na taj način može ugroziti javni saobraćaj i dovesti u opasnost život ljudi, ali je olako držao da do toga neće doći, pa je uslijed toga nastupila smrt jednog lica, čime je počinio krivično djelo Ugrožavanje javnog saobraćaja iz člana 402. stav 5. u vezi sa stavom 1. i 3. KZ RS.

    Zbog čega ga sud na osnovu člana 402. stav 5. u vezi sa 1. i 3., te člana 42. stav 2., 43., 44. stav 1. i 4., 46. i 52. Krivičnog zakonika Republike Srpske, osuđuje na:

    -kaznu zatvora u trajanju od 4 godine,

    te na osnovu člana 42. stav 4., 44. stav 3. i 51. stav 2. i 6. u vezi sa članom 402. stav 5. u vezi sa stavom 1. i 3. optuženom se kao sporedna kazna izriče:

    -kazna oduzimanje vozačke dozvole u trajanju od 2 godine, računajući od dana pravosnažnosti odluke.

    S tim da vrijeme provedeno u zatvoru ne uračunava se u vrijeme trajanja ove kazne, a ako osuđeni bude upravljao motornim vozilom u periodu dok zabrana traje, sud će ovu kaznu zamijeniti kaznom zatvora, tako što će za svakih šest mjeseci zabrane upravljanja motornim vozilom odrediti jedan mjesec kazne zatvora, a za vrijeme trajanja kazne zabrane upravljanja motornim vozilom od osuđenog će se oduzeti vozačka dozvola za vozila „B“ kategorije.

     

    Na osnovu člana 96. i 99. stav 1. ZKP RS optuženi se obavezuje da nadoknadi troškove krivičnog postupka u ukupnom iznosu od 4.596,71 KM, sve u roku od 30 dana od dana pravosnažnosti presude, pod prijetnjom prinudnog izvršenja.

     

    Protiv ove presude dozvoljena je žalba Vrhovnom sudu Republike Srpske u roku od 15 dana od dana prijema pismenog otpravka presude.